Alt på ett sted

Deltager.no lanserer nå sitt «Alt på ett sted» konsept som samler påmelding, medlemsregister, kontingentinnkreving og kommunikasjon på én og samme plattform. I den forbindelse tok Sporten.com en prat med vår administrerende direktør Tom-Erik Jensen.

Deltager.no har siden 2002 vokst seg til å være en av Norges største selvregistreringsløsninger for online påmelding og betaling til alt som kryper av arrangementer. I skrivende stund er det registrert 9 100 arrangører og blant disse utgjør idrettslag en stor del av massen. Det er i denne målgruppen man har sett et behov som ikke er tilfredsstilt fra andre leverandører:

Utfordringen i dag, spesielt innenfor breddeidretten, er at man ikke bruker de digitale mulighetene som finnes for å forenkle hverdagen for både klubb, utøver og foresatte, sier administrerende direktør Tom Erik Jensen.

Med egne barn i Nordstrand Idrettsforening ser han stadig rom for forbedring av hvordan klubbene skal forenkle sin hverdag, spesielt når det kommer til håndtering av betaling for medlemsavgifter, treningsavgifter og ikke minst kommunikasjon til den foresatte:

Noe informasjon får man via en Facebook gruppe, noe på mail, noe på SMS. Det skal litt til for en utøver eller forelder å holde styr på alt i en hektisk hverdag, men nå lanserer vi en løsning for klubber og forbund som vi mener løser denne utfordringen, sier Jensen.

 

SMART LØSNING

Med smarte løsninger tilpasset idretten, kan du få en helt ny hverdag i din idrettsklubb. «Alt på ett sted» håndterer innbetaling av kontingent, treningsavgifter, medlemskap, påmelding og betaling til arrangementer eller andre klubbaktiviteter i tillegg til å levere en komplett kommunikasjonsplattform.

Dette er løsninger som tradisjonelt leveres separat av flere forskjellig leverandører og som ikke snakker med hverandre.

Vårt ønske var å samle alle disse systemet på ett sted, slik at klubbene kun forholder seg til ett system men også at man får et verktøy som kan tilbys til deres utøvere, supportere, foreldre og alle som måtte ha nytte av det, uttaler Jensen.

Med en web-basert løsning som er 100 % tilpasset mobile flater og en applikasjon, sørger man for å være tilgjengelig der medlemmene er og tvinger ikke medlemmene til å måtte være der klubben er. Deltager.no har stor tro på å tilpasse seg sluttbrukeren, som er klubben og dets medlemmer i dette tilfellet.

 

INTEGRASJONER

Deltager.no har inngått en integrasjonsavtale med NIF og er derfor i en prosess for og få godkjent medlemssystemet.

Vi gjør dette fordi alle idrettslag er pålagt å føre en elektronisk medlemsliste i et datasystem godkjent av NIF innen 31.12.2016, opplyser Jensen.

Men løsningen er også integrert mot Idretten Online som kan tilby nettside med webshop og booking kalender. Jensen forklarer dette samarbeidet med at målene man har satt seg må være forankret i alle aspekter av konseptet:

Fra dag en så har vårt mål vært å finne gode løsninger for klubbene. Vi er derfor konsekvente på nyutvikling eller finne partnere som kan gjøre løsningen enda bedre, så lenge synergiene er der. Med Idretten Online kan vi tilby en mer helhetlig løsning om man ser behovet til idrettsforeninger og klubber i et større perspektiv.

 

ENKELT Å MELDE SEG PÅ – ENKELT Å BETALE

Med lang fartstid i markedet for påmelding og betaling så kjenner Deltager.no til viktigheten av å forenkle denne prosessen, slik at man reduserer det administrative og heller bruke ressursene riktig ved å skape gode aktivitetstilbud til sine medlemmer.

«Alt på ett sted» konseptet tar dette til ett nytt nivå ved at man tilbyr betaling av kontingent og medlemskap med automatiske trekk. Dette gjør det enkelt og effektivt å holde styr på innbetalingene så vel som det gir en forutsigbarhet for dine medlemmer. Deltager.no er nå også integrert mot VIPPS, noe som betyr at klubbene kan tilby sine kunder betaling med VIPPS og VIPPS faktura ved betaling av blant annet lisenser, kontingenter, påmelding til cuper og treningsleire, og i forbindelse med dugnadsarbeid.

Alle medlemmene samles i én løsning og gir deg nødvendige statistikker slik at du får et bedre verktøy for å kunne analysere og planlegge klubbens aktiviteter. Kommunikasjon skjer enten via web-grensesnittet eller applikasjonen, som du kan lese mer om lenger ned i artikkelen.

 

IDRETTENS SVAR PÅ FACEBOOK

I god Facebook-stil kan klubben få en egen applikasjon hvor man kan publisere bilder, kommunisere internt, sende ut push-varslinger, betale medlemsavgifter eller melde seg på klubbaktiviteter og arrangementer, poste bilder, like og kommentere innlegg, dele innlegg via andre sosiale medier eller poste videofilmer. Dette for å nevne noen av funksjonalitetene som applikasjonen inneholder. Det er også viktig å få frem at, til forskjell fra Facebook og andre sosiale medier, vil klubbene selv eie og ha kontroll over all data.

På denne måten kan man skape sin egen «lille verden» fylt opp med gode minner og opplevelser fra idretten.

 

INNTEKTSPOTENSIALET

«Alt på ett sted» er mer enn et verktøy for å forenkle hverdagen til idrettslag, den bistår også med muligheter til å håndtere inntektssiden til en klubb.

Ved å håndtere dugnadssalg digitalt, så blir logistikk håndtering effektivisert for klubben ved at du tar imot betaling når man bestiller dugnadsvarene. Man også velge om varene skal bli sendt rett til bestiller og vil ved dette eliminere den tradisjonelle «leveringsmetoden» ved oppmøte på klubbhuset samt reduserer du risiko av å ha et varelager du må følge opp.

En applikasjon som samler idrettslag og mennesker vil naturligvis tiltrekke seg kommersielle krefter. Her kan leverandører og sponsorer kunne tilby sine produkter med gunstige medlemspriser. Dette åpner også opp muligheten til å tilby tjenester og produkter som klubbene igjen kan videreselge og tjene penger på:

Én ting er kommunikasjon av treningstider, kamptidspunkt eller publisering av aktiviteter, men vi sørger også for at klubbene får et kraftig verktøy opp mot sine sponsorer og partnere, avslutter Jensen.

Deltager.no gjør oppmerksom på at applikasjonen er reklamefri fra deres side, og at der er klubbene selv som styrer hva de ønsker vise til sine medlemmer.

For deg som driver forening eller klubb er dette den smarteste tjenesten på mange år.

Ler med om «Alt på ett sted» og kom i kontakt med oss.