Kampanjekoder

Høres det motstridende ut at kampanjekoder og rabatter kan øke inntektene dine? Nå har det seg slik at det faktisk er tilfellet for mange arrangører. Hvis dette brukes riktig, kan rabatter og prisavslag være en essensiell del av en suksessfull strategi for å selge flere billetter til dine arrangementer.

Men med så mange muligheter der ute, og inntektene dine ligger i potten, hvilke rabattstrategier er riktig for deg?

For å hjelpe deg å besvare dette spørsmålet skal vi forklare den mest populære strategien du kan bruke for å selge flere billetter til ditt arrangement.

Early Bird kjøp og kampanjekoder

Når det kommer til arrangementpåmeldinger og billettsalg, kan det å gi et avslag i pris til de som er tidlig ute utgjøre en stor forskjell for deg som arrangør og for arrangementet ditt. Disse billettsalgene kan hjelpe deg med forberedelsene til arrangementet og, hvis de som er tidlig ute med billettkjøp sprer ordet via jungeltelegrafen eller sosiale medier, kan dette hjelpe til med å spre arrangementet ditt og sette fart på billettsalget.

Hva er en måte å gjøre dette på?

Du gjettet det: tilby early bird billettpris.

For å insentivisere deltagere til å kjøpe billettene sine tidlig, tilby de en eksklusiv rabatt. Du kan sette en bestemt tidsfrist for rabatten (for eksempel den første uken av billettsalget, eller noen dager før) og/eller begrense det til et visst antall billetter.

La oss si at du ønsker å gi 50 kr i rabatt til de 50 første deltagerne på ditt arrangement. Du kan bruke Deltager.no sin kampanjekode modul ved å logge deg inn (registrer deg om du ikke har gjort dette), gå inn på et eksisterende arrangementet eller opprett et nytt. I menyen  vil du ha en egen tab som heter Kampanjekode.

deltager.no kampanjekoderrabattkode

 

Her kan du velge rabattnavn, rabattkode og om du vil tidsbegrense bruken av kampanjekodene (du kan la det stå blankt om du ikke ønsker tidsbegrensede koder). Du kan også velge å lage en beskrivelse som deltageren vil motta når de har brukt koden og maks bestillinger av hvor mange som kan benytte seg av kampanjen.

Du kan også velge å ha flere kampanjekoder per arrangement. La oss si at du vil tilby en egen kode for de mest lojale deltagerne dine? Da kan du sette tidsbegrensningen til en uke før alle andre får tilgang og på den måten rulle ut en (hemmelig) rød løper for de heldige få.

Nå har du fått et par tips til hvordan du kan bruke kampanjekoder og rabatter for å ta kontroll over billettsalget til ditt arrangement, og tilpasse prisen til etterspørsel. Du kan registrere deg gratis hos oss her.