Samtykke-modulen har til hensikt å gjøre det enkelt for våre arrangører å møte EUs forordning – GDPR. Modulen skal gjøre det enkelt for deg å lage dine samtykkeerklæringer og gjøre dem synlige i dine påmeldingsskjemaer.

Dette blogginnlegget er ment som en kort innledning til vår nye funksjonalitet. Les hvordan du kan komme  i gang med vår brukermanual.


Aktivt samtykke
Dersom du skal bruke personopplysningene til formål som for eksempel nyhetsbrev, direkte markedsføring eller aksept av brukerbetingelser, må du hente inn et aktivt samtykke for hvert enkelt formål.

Med samtykke-modulen kan du derfor opprette så mange samtykkeerklæringer du trenger, og selv velge hvilke arrangementer de skal være synlig på og om de er frivillig eller påkrevd. All håndtering av dine samtykkeerklæringer skjer et sted, noe som gjør det enkelt for deg å holde oversikt.

Samtykkeerklæringene er synlige i påmeldingsskjemaet, slik at du vil ha flere steder å synliggjøre innmelding til f.eks. nyhetsbrev utover de tradisjonelle kanalene. Enkelt for dine deltagere, og enkelt for deg.

Nødvendig data

Samtykke-modulen innhenter ikke noen flere personopplysninger enn hva du har bedt om i påmeldingsskjemaet. Husk allikevel å kun be om personopplysninger som du har grunnlag for å hente, og at samtykke-modulen kun vil gi oversikt over de samtykker som dine deltagere har godkjent og ikke godkjent.

For å forsikre deg om at du har grunnlag for hvilke data du kan hente inn, bør du på forhånd sette deg inn i regelverket. Eventuelt kan du lese blogginnlegget om GDPR her.

Rapportering

Med samtykke-modulen vil du ha mulighet til å hente ut rapporter for de ulike samtykkeerklæringene du har opprettet, og eventuelt filtrere dem på dato for når man gav et aktivt samtykke. Dette gjør det lettere for deg å eksportere de som aktivt har gitt samtykke og importere dem i et nyhetsbrev-program, CRM-løsning eller andre systemer.

Ønsker du mer informasjon om samtykke-modulen? Les vår brukermanual her


MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV