Kvinne arbeider på laptop

Selv om man bruker påmeldingssystem for å håndtere deltagerregistreringer og oppfølging til kurs og konferanser, vet vi i Deltager.no at det fortsatt må settes av litt tid for å gi dine deltagere en god opplevelse. Vi skal i denne bloggartikkelen gi deg tre enkle tips å tenke på for å bli mer effektiv og gjøre arbeidet enklere for deg selv:

  1. Gjør det enkelt å finne- og melde seg på dine arrangementer
    I floraen av kurs og konferanser som tilbys, må du gjøre det enkelt å finne deg og ditt arrangement på nett, og du må gjøre terskelen for å melde seg på lav.
    Når vi bruker nettet er det mange inntrykk fra mange forskjellige kanaler, og vi bruker kanskje 5 ledige minutter her og der til å finne informasjonen vi trenger. Da må det være lett å forstå hva kurset/konferansen handler om, hvordan man melder seg på, og det må fremfor alt være enkelt å melde seg på.
  2. Kommunikasjon – bedre føre var
    Lag en enkel plan for hva du skal kommunisere og når du skal kommunisere det. Velg derfor et påmeldingssystem som gjør det enkelte å sende ut SMS eller e-post men som også gir deg fleksibiliteten til å sende ut den informasjonen du trenger:

    • Takk for påmelding, med praktisk informasjon. Dette kan du legge med i ordrebekreftelsen din, dersom du bruker et system som automatisk sender ut dette.
    • Tilbud til allerede påmeldte – ta med en kollega eller venn, og tilby en rabatt til denne personen.
    • Én eller to dager før arrangementet, påminnelse om kurs/konferanse, gjerne med QR-kode dersom du skal benytte innsjekk. Dette kan du gjerne sende på SMS, slik at det ikke «forsvinner» i innboksen.
  3. Husk at gjentagende kunder og positiv omtale er viktig
    I etterkant av kurset ditt, bør du ikke glemme å opprettholde kommunikasjonen med deltagerne. For det første er fornøyde deltagere ambassadører for din bedrift, som kan anbefale dine arrangementer videre til andre, og for det andre vil du med oppfølging kunne sørge for at de melder seg på fremtidige kurs og konferanser. Her er et par eksempler på måter å følge opp deltagerne dine:

    • Send ut evalueringer av kurset/konferansen – dette viser deltagerne at du tar deres tilbakemeldinger seriøst og ønsker å forbedre innholdet i dine arrangementer.
    • Kundelojalitetsprogram – ikke glem å informere om dine neste kurs / konferanser og kanskje vil du også belønne dine tidligere kursdeltagere med rabatterte priser? Et påmeldingssystem der du enkelt kan sende ut tilbud og kampanjekoder bør være et kriterium ved valg av leverandør, slik at det er enkelt å holde oversikt over de som kan dra nytte av dine tilbud

Vil du vite mer om kursløsningen på Deltager.no? Finn ut mer her.

Klar til å prøve, helt gratis? Kom i gang her!