kvinne foran datamaskin som bruker påmeldingssystem

Liten eller stor arrangør, mange eller få arrangementer, du vil spare mye tid ved å bruke et påmeldingssystem. Det finnes mange tilbydere i markedet, så hvordan skal du klare å velge det påmeldingssystemet som passer dine arrangementer? Det finnes åpenbart mange faktorer som må tas med i vurderingen, noen åpenbare og noen ikke fullt så åpenbare. Her har vi samlet 3 ting som bør stå høyt på prioriteringslisten når du skal finne et påmeldingssystem som passer for deg.

Pris

Har du kanskje lurt på hvorfor det varierer hva de ulike leverandørene tar i andel, eller fastpris? Dette er et spørsmål som fort kan få et veldig langt svar, men vi skal holde det kort. En av hovedårsakene til de ulike kostnadsnivåene er at det er et stort spenn i hva de ulike leverandørene tilbyr – alt fra enkle skjemaer uten betaling, til komplette eventbyråer. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen, og virkelig vite hva man har behov for, så du slipper å betale for noe du ikke trenger. Trenger du virkelig en konsulent som kan sette opp alt for deg, eller er det noe du fint kan klare selv med litt support?

Noen påmeldingssystemer, inkludert oss, tilbyr et vidt spekter av tilleggs-funksjonalitet og skreddersøm. I Deltager.no er disse mulighetene på utsiden av kjerneløsningen vår. Det betyr at dersom du ikke trenger ekstra funksjonalitet eller konsulentbistand, betaler du heller ikke for det. Det betyr også at vi kan tilby mer – for de som måtte ønske dette. Vi kaller det fleksibilitet 🙂

 

Support

Support eller kundeservice er også direkte knyttet til pris. Support er helt essensielt for programmer og IT-løsninger. Hvis man lurer på noe, ikke får til noe eller trenger hjelp, er det for de aller fleste viktig at det finnes noen man kan ringe. Her er det store forskjeller blant de ulike leverandørene.

Noen leverandører har ikke support, andre har kun betalt support, en tredje mulighet er kun support på e-post, mens andre har gratis support. Alt dette er også ting som er med på å gi ulike priser for de ulike løsningene.

Hos oss har vi valgt å ha support inkludert i prisen for påmeldingssystemet – både for arrangører og deltagere. Det betyr at dersom du står fast, eller kanskje har noen spørsmål om de ulike funksjonene når du skal sette i gang med løsningen for første gang, kan du ringe oss eller sende oss en e-post uten å frykte regningen.

 

Trygghet og personvern

Nytt av i år er det mye omtalte GDPR. Med dette følger et enda større ansvar for deg som arrangør. Ikke bare med tanke på hvordan dere håndterer persondata internt i organisasjonen, du må også sørge for at alle dine leverandører overholder de nye reglene. Dette betyr at det kan ligge en risiko i å velge en leverandør av påmeldingssystem utenfor EU/EØS – det er en rekke ting som må være i orden for at du kan være sikker på at leverandøren er trygg å velge. For eksempel må du kunne forsikre deg om at leverandørens underleverandører også følger GDPR – dette være seg hvor de har serverne sine, sletting av data internt hos underleverandøren, rutiner for avvik osv.

Deltager.no følger til en hver tid norsk lovgivning rundt personvern og datalagring. Vi er selvsagt også i overensstemmelse med GDPR. Du kan lese våre vilkår for personvern her.

 

Ikke bestemt deg?

Dersom du er usikker på om Deltager.no kan møte dine behov i et påmeldingssystem, kan du gjerne ta kontakt med oss for en prat rundt dette. Vi minner også om at det er gratis å registrere seg og sette opp arrangement.

Registrer-knapp