Nå kan alle våre arrangører bruke innsjekks-funksjonaliteten – sjekk inn dine deltagere med app eller strekkode-skanner!

Det har den siste tiden vært stor interesse for både billettsalg og innsjekk av deltagere med app. Vi ønsker å tilby våre arrangører et komplett og helhetlig påmeldingssystem, og gjøre håndteringen av arrangementer enklest mulig. Derfor har vi besluttet å gjøre innsjekksmodulen tilgjengelig for alle våre arrangører, uten ekstra kostnad. Med innsjekk vil ordrebekreftelsen som sendes til deltagere også fungere som billett.

3 grunner til å ta i bruk app for innsjekk

Du som arrangør vil oppleve store fordeler ved å ta i bruk app for å håndtere innsjekk av deltagere:

  • Deltagerens opplevelse
    Du får bare én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk. For arrangementer, skjer førsteinntrykket allerede i døra. Hvor irriterende er det ikke å stå i en lang kø, og vente på å slippe inn? Med manuell avkrysning i lange lister, og kanskje påfølgende leting etter riktig navnelapp, vil køen inn til ditt arrangement kunne bli lang – som igjen kan føre til en dårligere opplevelse for deltagerne. Når du benytter deg av app for innsjekk av deltagere, kan du slippe gjestene dine inn hurtigere enn ved manuell avkrysning i lister. Har deltageren glemt billetten / telefonen sin? Ingen problem, du også søke opp deltagere med navn, og sjekke de inn uten QR-koden.
  • Sikkerhet
    Ved større arrangementer vil det være en vanskelig jobb å følge med på hvor mange som faktisk er til stede, særlig dersom dere er flere som krysser av deltagere. Med tanke på sikkerhet, og da særlig brannsikkerhet, er det likevel viktig å vite ca. hvor mange du har i lokalet, og dette vil du enkelt kunne se i appen.
  • Oppfølging
    Både under arrangementet, og etter, vil det bli lettere å følge opp dine deltagere. Er det noen som mangler? Kanskje de ikke har funnet veien, eller er forhindret på annet vis? Med stålkontroll på hvem som har dukket opp og ikke, er det enkelt å ta kontakt med de som ikke har dukket opp. Kanskje de trenger litt hjelp til å finne frem, eller har tatt feil av datoen. Du kan enkelt tilby dem litt ekstra service ved å ta kontakt.Også i ettertid vil det være enklere å følge opp. Du vet hvem som faktisk kom, og dermed vet du også hvem som eksempelvis skal ha diplom eller annet materiell fra arrangementet ditt. Du vil også få en idé om oppmøte-prosent etterhvert som du har brukt innsjekk på flere arrangementer, og dermed kan du ved fremtidige arrangement øke antall påmeldinger du tillater.

 

«Vi bruker Deltager.no for påmelding og betaling til Aschehougs Hagefest. Gjennom løsningen sender vi invitasjoner, mottar påmeldinger og kommuniserer med gjestene. Vi har fått god hjelp av Deltager.no med oppsett, i tillegg til de at de stiller opp og hjelper oss med innsjekk på selve arrangementet. Vi har hatt stor nytte av å bruke arrangementsløsningen på Deltager.no»

– Mona Ek, Kommunikasjonssjef Litteratur, Aschehoug

 

Hvordan fungerer innsjekk?

 

 

  1. Påmelding gjøres som vanlig på din påmeldingsside, deltager betaler med VIPPS eller kort.
  2. Deltageren mottar en ordrebekreftelse med billett (QR- eller strekkode), som kan printes ut eller fremvises på mobiltelefon.
  3. På arrangementet skanner arrangøren inn deltagerens QR- eller strekkode med appen ‘Participant’, eller med strekkode-leser og PC med nett-tilgang.Under arrangementet vil du som arrangør hele tiden ha oversikten over hvor og hvem som er sjekket inn, og etter arrangementet vil du ha en total oversikt over hvem som kom – og ikke.

Billettsalg og innsjekk er nå automatisk aktivert på alle arrangørkontoer på Deltager.no. Har du ingen konto ennå, kan du registrere deg som arrangør her.

Dersom du trenger hjelp med oppsett, kan du ringe oss alle hverdager mellom 09 – 17 på telefon 23 27 35 01 eller sende oss en e-post på support@deltager.no – vi har gratis support!

Registrer deg gratis her, og kom i gang med billettsalg på 10 minutter!