Førjulstiden er i gang for fullt, og du har kanskje begynt å planlegge dine arrangementer for 2018. Jo tidligere du er ute, jo bedre, da du vil ha en lengre periode for markedsføring av ditt arrangement, og for påmelding – og dermed øker potensialet for flere deltagere.

Vi gir deg tre enkle grep du som arrangør kan gjøre, for å gi salget av arrangementer for 2018 en boost allerede i november og desember:

  1. Bruk Earlybird-billetter
    Det er enkelt å sette opp Earlybird-billetter hos oss, og det kan være det lille puffet deltageren trenger for å melde seg på før året er omme.
    I arrangementsoppsettet ditt setter du opp en egen kategori for Earlybird, og gjør den tilgjengelig kun i en begrenset tidsperiode. Husk å informere om det tidsbegrensede tilbudet både på påmeldingssiden og i andre kanaler, som sosiale medier.
    Skjermdump fra oppsett av earlybird-billett
    Her ser du at vi har satt en lavere pris på Earlybird, og gjort denne tilgjengelig for deltagere ut 31. desember. Vanlig deltageravgift vil være tilgjengelig fra starten av 1. januar.
  2. Tilby salg av gavekort til dine arrangementer
    Gavekort til arrangementer er den perfekte gaven til den som har alt, og har økt i populæritet de siste årene, da mange ønsker å kjøpe opplevelser istedenfor fysiske gaver. Det er flere fordeler med å selge gavekort, blant annet kan det sørge for å generere inntekt i perioder hvor du har få arrangementer. Det er også en måte for deg å spre det glade budskap om hva du tilbyr. Og – for hvert gavekort du selger, får du to kunder – den som kjøper gavekortet, og den som mottar gavekortet. Frem til 24. desember har alle våre arrangører tilgang til gavekortmodulen, helt uten ekstra kostnad.  
  3. Markedsfør
    Vi har tidligere skrevet om måter du kan promotere ditt arrangement. Den enkleste måten å skape oppmerksomhet rundt Early-bird billetter og gavekort, er å sørge for at eksisterende, fornøyde kunder blir informert om tilbudet ditt. De som allerede har vært på ditt kurs eller arrangement, er dine beste ambassadører, og kanskje de vil gi bort en lignende opplevelse til sine venner og familie, eller melde seg på et nytt arrangement selv.