Sparer tid og forbedrer samhandlingen med Deltager.no

Forbundet hadde behov for å enkelt kunne kreve inn lisens fra medlemmene, uten at det medførte manuelt arbeid i den grad det har gjort tidligere.
kvinne som danser

Skreddersydd løsning

De ønsket også å gjøre det enkelt for medlemmene å finne frem til de ulike arrangementene som arrangeres av klubber rundt i landet. I tillegg var det viktig at de på forbundsnivå hadde kontroll på hvilke arrangementer som havnet på terminlistene.

Det ble i løpet av 2017 utviklet funksjonalitet for kjøp av lisens, og muligheten til å legge lisenssjekk inn i påmelding til arrangementene. Dette betyr at for å melde seg på eksempelvis konkurranse, vil man måtte ha innløst konkurranselisens. En av grunnene til at dette er så viktig, er at lisensen dekker forsikring for konkurransedansere – om de skulle skade seg i løpet av konkurransen.

De ulike reglene for de forskjellige lisensene, har alle blitt lagt inn i løsningen, for eksempel at man ikke blir utsatt for lisenssjekk dersom man ikke kvalifiserer til å kjøpe lisens.

Det er også blitt laget flere ulike arrangementsmaler til konkurranser og grener, slik at det er er enda enklere for klubbene så raskt sette opp sitt arrangement.

Anne Cathrine Røste, tidl. fungerende Generalsekretær, nå Organisasjonssjef i Norges Danseforbund, tok kontakt med oss i Deltager.no for 1,5 år siden. Det var besluttet at NIF sine krav om elektronisk medlemsregister, var en god anledning til å strømlinjeforme prosessen for medlemsskap, lisenser, påmelding og betaling av arrangementer, både for forbund og klubb.

Gjennom flere måneder har vi samarbeidet om utvikling av løsningen til forbundet – en løsning som skulle møte forbundets krav, og fungere godt for klubbene.

Mange av danseklubbene har brukt Deltager.no i flere år for å håndtere arrangementer og deltagere, og kjente godt til løsningen fra før. Espen Kristiansen fra Unique Danseklubb Romerike, har følgende å si om bruken av Deltager.no:

Unique Danseklubb migrerte til deltager.no i Januar 2018. Konvertering ble gjennomført etter at Norges Danseforbund hatt inngått en avtale med deltager.no på vegne av klubben. Hovedårsaken for vår konvertering var å få et system der våre kursdeltakere betaler kursavgift ifm. påmeldingen noe vi er svært fornøyde med å ha oppnådd. I prosessen rundt migreringen har vi blitt møtt av en løsningsorientert kundesupport som har vært interessert i å få til en best mulig løsning knyttet til vårt behov.

API og samarbeid med Netlife

Nye hjemmesider, www.dansing.no, ble utviklet på samme tid som arrangements- og medlemssystemet. Det er Netlife som har stått for utvikling av hjemmesidene, og de har koblet seg på vårt API for å hente informasjon om arrangementene – Dato, Navn og Sted. I praksis betyr dette at når en klubb har laget en konkurranse i arrangementssystemet, vil arrangementet automatisk bli lagt ut på www.dansing.no – uten at man trenger å løfte en finger. Du kan se en av arrangementssidene her.

Skjermbilde fra påmeldingsside

Skjermbilde fra påmeldingsside i Danseforbundets design[/caption]

Vi har utarbeidet egne designmaler til de forskjellige konkurransene, slik at når man klikker seg inn på et arrangement fra terminlisten går man videre til deltager.no – men i samme drakt som www.dansing.no. Dette gir en sømløs opplevelse for brukeren.

Sparer tid og skaper god samhandling

Utvikling av funksjonalitet og justeringer skjer fortsatt underveis, men løsningen er nå oppe og går, og mange av klubbene har tatt det i bruk. Anne Cathrine Røste, generalsekretær i Norges Danseforbund, sier følgende;

Etter at vi har gått over til å bruke Deltager.no har vi spart mye tid. Våre medlemmer kan enkelt melde seg på ulike aktiviteter i forbundet. Vi får god oversikt over antall påmeldte og dette letter våre rapporteringsrutiner, ved at vi kan ta ut rapporter på hvert eneste arrangement. Klubbene kan legge ut informasjon om konkurranser, direkte i vår terminliste på www.dansing.no, uten at dette går via administrasjonen.

Vi sparer mye tid og klubbene får anledning til å oppdatere underveis, noe som skaper god samhandling for oss.

Mulighetene er mange

Det er mange muligheter for arrangører som har behov for ekstra funksjonalitet eller skreddersøm. Vi hører gjerne fra deg dersom du ønsker en prat rundt dine utfordringer og hvilke muligheter som ligger i Deltager.no

RELATERTE INNLEGG

Clean your virtual desktop day!

Som arrangør har du mye å holde styr på, spesielt om du ikke har et påmeldingssystem. Vi har sett flere arrangører stå med Excel ark under innsjekk av deltagere, og lange køer. Med denne manuelle jobben kan fort en innboks hope seg opp, og det å finne system i rotet kan være vanskelig med en hektisk hverdag.

Read More »

Billetrering og innsjekk med Newsec AS

Du får som regel bare én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk. For arrangementer, skjer førsteinntrykket allerede ved påmelding, men man får en ny sjanse i døra. Vi ønsker å tilby våre arrangører et komplett og helhetlig påmeldingssystem, og gjøre håndteringen av arrangementer enklest mulig.

Read More »

#3 LinkedIn for arrangører- betalt annonsering

Selve kampanjeplanleggeren skiller seg ikke særlig ut fra andre annonserings plattformer. Derimot er LinkedIn overlegent best på B2B målretting. Med mulighet til å selektere målgruppen mot beslutningstakere eller bygge omdømme blant studenter. LinkedIn er en super plattform med store muligheter for B2B firmaer og enkeltmannsforetak. Øyeblikket vi går inn på LinkedIn tenker vi enten på jobb eller karriere. Har du tjenester eller produkter som kan forenkle arbeidsdagen, når du mulig best ut på gjennom LinkedIn.

Read More »

Legg igjen en kommentar

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Siden 2003 har vi levert online påmeldings- og betalingsløsninger.

Vårt nyhetsbrev

Vær blant de første som hører om våre nye funksjoner og tilbud.

Hjelp?

Sjekk gjerne ut våre supportsider som besvarer det meste man kan lure på.

Copyright © 2019 Betingelser og bruk | Personvern | Cookies