Skap inntekter med Online Yoga kurs

I 2020 har markedet for online kurs eksplodert. Online kurs gir gode muligheter for å sikre inntekt. Det å bevege driften til nett er et stort steg. I denne artikkelen vil vi vise deg at det derimot er ganske enkel og komme i gang:

Hvorfor du bør streame dine kurs

Det å starte med online kurs kan både gi økte inntekter og større kundekrets. I dagens situasjon er det kun tillatt og drive kurs med mindre grupper. Flere arrangører velger derfor å gjennomføre et “hybrid arrangement”, hvor man åpner opp for at enkelte deltagere får møte til time, og resterende kan delta online. Det betyr at du kan fortsette å utvikle dine kunder, men og potensielt møte nye grupper. 

Vi i Deltager.no har gjennom pandemien holdt øye med ulike arrangører som har tenkt nytt og satt opp nye kurstyper for å tilpasse seg smittevernstiltakene. Blant de som har solgt best ser vi vesentlige likhetstrekk som vi ønsker å belyse i dette innlegget.

1. Lag en nettside

For å bygge en tilstedeværelse på nett, er det smart å starte med en nettside. Dette vil blant annet gjøre deg søkbar på google, i tillegg kan du linke til nettsiden på sosiale medier. Vi anbefaler deg å inkludere denne informasjonen:

  • Hvem du er, og hvilken bakgrunn du har – gjerne i form av en video hvor du inkluderer små snutter av dine timer
  • Litt om hvilke kurs du avholder og hvordan de ulike sjangerne bygges opp
  • Påmeldingskjema og relatert informasjon

2. Skap et yoga-samfunn

Som yoga instruktør, vet du nok allerede hvorfor deltagere ønsker å betale for dine kurs. For det første kan du det du driver med, og du egner det å skape tilhørighet i timen. Om du kjenner deg enig i dette, vil dette være verdigrunnlaget du må levere på nett.

For å skape en tilhørighet kan du gjøre ulike ting:

  • Opprette grupper på Facebook eller eget nettsamfunn, hvor deltagere kan lære mer og kommunisere enkelt med deg. Eksempelvis oppfordre deltagerne dine til å kommentere hvilke timer de ønsker mer av.
  • Oppfordre til å følge deg på sosiale medier, som Instagram. Her kan du dele informasjon, inspirerende bilder og utfordringer. Kanskje er du interessert i å se hvilke som kan ta håndstående?
  • Dele teknikk videoer på YouTube – slik at deltagerne får enda mer ut av dine timer

3. Bruk et påmeldings- og betalingssystem

Dersom du både har nettside og påmeldingssider, er du på god vei mot å bygge opp en tilstedeværelse på nett. På dine nettsider kan du enkelt lenke til dine arrangementer, som gjør det både enkelt og trygt for deltagerne og fullføre bestilling. Ved å bruke et påmeldingssystem som Deltager.no, vil du forenkle det aller meste rundt din kursvirksomhet. 

Velger du å gå for vår webinarløsning, vil du kun forholde deg til et sømløst system, hvor du håndterer alt fra oppsett, påmelding og gjennomføring. 

Legg igjen en kommentar

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Siden 2003 har vi levert online påmeldings- og betalingsløsninger.

Vårt nyhetsbrev

Vær blant de første som hører om våre nye funksjoner og tilbud.

Hjelp?

Sjekk gjerne ut våre supportsider som besvarer det meste man kan lure på.

Copyright © 2019 Betingelser og bruk | Personvern | Cookies